Introducere în Scratch pentru profesori de gimnaziu (primăvară 2020)

Current Status
Not Enrolled
Price
Closed
Get Started
This curs is currently closed

Înscrieri închise. 991 de cadre didactice din toate județele țării s-au înscris la acest curs. Vă mulțumim!

Înscrierile la acest curs au fost închise. Cei care s-au înscris la acest curs până pe 13 februarie, ora 12:00, pot accesa conținutul cursului după autentificarea pe platforma Predau Viitor.

 

Despre curs

Cursul online Introducere în Scratch pentru profesori de gimnaziu vă va introduce în utilizarea la clasă a unuia dintre cele mai iubite și folosite programe gratuite de învățare a programării, recomandat ca mijloc de învățare în noua programă pentru gimnaziu, introdusă în 2017.

Cursul este construit exclusiv pentru acei profesori de gimnaziu care nu au mai folosit deloc platforma Scratch și care nu au mai utilizat Scratch la clasă.

La nivel global, Scratch este utilizat pentru a învăța și exersa programarea de la grădiniță la liceu. Scratch îi ajută pe cei mici să gândească creativ și sistematic și să lucreze colaborativ – competențe esențiale în secolul 21. Vor învăța concepte de programare într-o manieră vizuală, prin crearea de animații și jocuri.

Acest curs este dezvoltat și organizat de Asociația Techsoup cu sprijinul Romanian-American Foundation, Societe Generale European Business Services și Google (printr-un Google Educator PD Grant 2019).

La finalul cursului: 

  • veți ști cum să utilizați Scratch pentru pregătirea lecțiilor dumneavoastră și cum să maximizați învățarea în timpul clasei
  • veți avea exemple de activități și exerciții pe care să le propuneți elevilor dumneavoastră la clasă
  • veți fi implementat cu sprijinul nostru cel puțin un proiect Scratch la clasă
  • puteți obține o diplomă de absolvire îndeplinind condițiile cursului

Tipuri de activități și materiale din curs: webinarii live, tutoriale video, chestionare, teme, autoevaluări, fișe de lucru, proiect final la clasă

Termene importante în curs: 

  • webinarii live (13 februarie, 26 februarie, 17 martie, 24 martie)
  • 16 februarie (termen limită completare chestionare inițiale)
  • 23 februarie (termen limită pentru realizare Tema 1)
  • 1 martie (termen limită pentru realizare Tema 2 și Evaluare 1)
  • 15 martie (termen limită pentru realizare Tema 3)
  • 4 aprilie (termen limită pentru realizarea proiectului final la clasă)
  • 22 aprilie (termen limită pentru raportarea proiectului final la clasă)

Durată curs: 12 săptămâni (3 februarie – 26 aprilie 2020)

Efort timp total estimat:  42 de ore de lucru 

Designer instrucțional și moderator curs: Ana Stamatescu, Asociația Techsoup

Trainer curs: Oana Șipoș, Europe Code Week Ambassador  

Oana este o ingineră ce programează în timpul zilei și voluntariază în timpul nopții. Ea crede că tehnologia este un instrument de a rezolva probleme din viața de zi cu zi, de la cele mai triviale la cele mai complexe. A predat Scratch în cadrul Transylvania College din Cluj-Napoca, experiență ce a făcut-o să aprecieze și mai mult munca și impactul unui profesor. De 7 ani este ambasador Europe Code Week pentru România, o inițiativă a Comisiei Europene care promovează importanța programării și a competențelor digitale.