3. Învățarea astăzi Copy

Introducere

Modul în care înțelegeți învățarea și în care creați contexte pentru ca aceasta să se producă are un impact semnificativ nu numai asupra modului în care vă organizați munca de dascăli, dar și asupra impactului pe care îl aveți asupra dezvoltării elevilor și elevelor ca persoane încrezătoare și independente, capabile să ia cele mai bune decizii pentru cursul vieții lor.

În acest modul vă invităm într-o incursiune de modele, teorii și cercetări care să vă aducă noi perspective asupra abordării învățării în interacțiunile cu elevii / elevele la clasă.

Multe dintre aceste teorii le cunoașteți și cu siguranță integrați deja o parte dintre ele în practica la clasă, însă, invitația acestui modul este de a reflecta cu deschidere asupra noilor modalități de a încuraja și susține învățarea pentru elevii / elevele pe care îi / le ghidați. 

Obiective de învățare

La finalul acestui modul veți reuși să:

Întrebări esențiale

În timp ce parcurgeți acest modul aveți în vedere întrebările:

Vocabular modul

= „Într-o mentalitate de creștere, oamenii cred că abilitățile lor cele mai de bază pot fi dezvoltate prin muncă și implicare – creierele și talentul sunt doar punctul de plecare. Această viziune creează o iubire de învățare și o reziliență care este esențială pentru succes. ” (Dweck, 2015) 

= „Într-o mentalitate fixă, oamenii cred că inteligența sau talentul lor sunt pur și simplu trăsături fixe. Focusul lor este să își documenteze inteligența sau talentul în loc să le dezvolte. De asemenea, ei cred că talentul singur creează succes – fără efort. ” (Dweck, 2015)

= În context de învățare, înțelegem feedback-ul ca un mod de a oferi suport cuiva pentru a își îmbunătăți diferite aspecte ale comportamentului și facem acest lucru prin a îi oferi informații cu privire la comportamentul său și la efectele acestui comportament asupra noastră. Feedback-ul înseamnă să îi descriem persoanei comportamentul acesteia și ceea ce am simțit ca reacție la acest comportament.

= Conceptul de feedforward schimbă perspectiva din care ne uităm la experiența de învățare a elevilor/elevelor. Așa cum îi spune și numele, ne concentrăm pe viitor și punem în centru elevii/elevele. În loc să urmărim să corectăm ceva la ceea ce au făcut, ne concentrăm prin a afla care este reacția lor la experiența de învățare.

= Conform lui Kolb, Ciclul Învățării prin Experiență presupune trecerea participanților prin 4 etape succesive: Experiența (activitatea efectivă în care participantul este antrenat) // Analiza sau Reflecția // Generalizarea sau Interpretarea // Transferul sau Aplicarea 

Scroll to Top