10.1 Cerințe și recomandări Copy

Pentru proiectul individual final al cursului aveți de realizat o lecție online cu elevii dumneavostră în perioada 16 noiembrie – 11 decembrie 2020. 

Lecție online în Scratch cu elevii dumneavoastră

Lecție online despre și cu elemente și jocuri în Scratch.

Fără a fi limitate la acestea, câteva idei de lecție online:

      • o lecție online în care le explicați platforma Scratch și faceți primii pași în Scratch
      • o lecție online în care explicați elevilor participanți un joc în Scratch sau discutați anumite elemente de programare cu ajutorul Scratch
      • o lecție online în care discutați o temă (un joc) Scratch pe care le-ați dat-o elevilor în prealabil (poate chiar printr-un tutorial video creat de către dumneavoastră)

Dupa realizarea și raportarea proiectului final (până pe 11 decembrie), trebuie să ne trimiteți informații despre el prin formularul disponibil în lecția următoare numită “Trimite proiectul la clasă”

În raportul narativ va trebui să încărcați și minim 3 fotografii (capturi de ecran) de la activitate (din 3 momente diferite ale lecției online). 

pentru proiect

Fotografiile care ilustrează proiectul final

Pentru evidențierea interacțiunii elevilor în lecția online Scratch, va fi nevoie să încărcați 3-5 fotografii din timpul activităților.

  • fotografiile pot fi capturi de ecran în care este vizibilă utilizatrea platformei Scratch și numărul elevilor participanți la lecție
  • dimensiunea maximă totală a fotografiilor este de 3MB;
  • selectați cele mai relevante 3-5 fotografii, din care să fie evidentă implicarea elevilor în activitate;
  • puteți anonimiza fețele elevilor (aceste fotografii vor fi vizionate doar de către echipa Predau Viitor, au scop de a demonstra desfășurarea activității și NU vor fi făcute în niciun fel publice)

Cum redimensionați o fotografie?
(dacă aveți nevoie)

Desigur, există și website-uri sau aplicații pe care le puteți folosi, recomandarea noastră este doar legată de redimensionare cu funcționalitățile disponibile pe majoritatea calculatoarelor. Dați click pe imaginile de mai jos, pentru a urmării pașii succesivi.

1. Paint

2. Din editorul de fotografii

Instrument captură de ecran – Lightshot

Un instrument foarte ușor de folosit pentru realizarea capturilor de ecran este Lightshot.

Materialele video pentru proiectul final (opțional)

Dacă doriți să realizați propriul tutorial video Scratch (realizat cu Zoom sau Loom) ca să-l oferiți elevilor înaintea lecției online de exemplu, aflați mai jos cum puteți crea tutorialul și după cum puteți să-l încărcați pe Youtube (dacă este nevoie).

Cum realizați un tutorial video cu Zoom sau Loom
(opțional, dacă aveți nevoie)

Zoom

Loom

Cum încărcați un material video / tutorialul creat pe Youtube?
(opțional, dacă aveți nevoie)

În schema de mai jos realizată cu aplicația Miro, descoperiți instrumente pe care le puteți folosi pentru învățarea sincron sau asincron.

Instrumente pe care le puteți folosi și în proiectul final.

Dați click pe ”See the board”, apoi pe imagini (logo-urile aplicațiilor) pentru a accesa site-urile instrumentelor și a le explora. Folosiți simbolul ”mână” pentru a vă deplasa pe ecran și ”+” / ”-” din colțul din dreapta jos.

Acceptați provocarea de COMUNITATE // ÎNVĂȚARE ÎMPREUNĂ!

Învățarea de la egal la egal (EN: peer learning) este o practică educațională care funcționează nu doar la elevi, ci și la adulți, pentru a facilita atingerea obiectivelor de învățare din interacțiunea cu colegii.

Suntem o comunitate care se bazează pe și încurajează schimbul de experiențe și învățare între profesorii săi. De aceea, inclusiv pentru proiectul final, vă invităm să faceți schimb de idei, încurajări, resurse pentru a realiza minunate și relevante activități de învățare Scratch alături de elevii la care predați. 

Schimbul de idei este încurajat. Ne bazăm pe respectarea angajamentelor de integritate și pe originalitatea fiecăruia dintre dumneavoastră în realizarea proiectelor INDIVIDUALE.

Cum se va întâmpla?

Vă propunem să vă găsiți în Padlet o echipă în care să faceți schimb de idei. În mod voluntar și în ritm propriu, vă încurajăm să luați legătura cu colegi din echipă și să discutați despre proiectul la clasă.

Padletul va avea mai multe coloane. Pe fiecare coloană vor fi 4-5 postări, fiecare persoană se va trece într-o postare (cu nume, prenume, adresă de email sau profil de Facebook la care poate fi contactat). 

Dacă nu găsiți loc într-o echipă deja creată puteți crea o nouă coloană / echipă. (apăsați Add column / Adugă coloană)

Suntem o comunitate de învățare închisă în acest curs, informațiile de contact (email / profil Facebook sunt disponibile în Padlet strict pentru activitatea dedicată cursului, așadar vă rugăm să folosiți informațiile de contact cu atenție și responsabilitate și doar pentru scopul anunțat).

Creat cu Padlet