Metodologia învăţării experienţiale oferă o serie de avantaje precum:
derulați slide-urile de mai jos pentru a accesa conținutul.
filosof, autorul teoriei experiențiale
#1 Teoria filosofului John DeweyEsența învățării experimentale este rezumată de filosoful John Dewey, care spune că „evenimentele există chiar și fără intervenția noastră; ceea ce ne interesează este sensul lor”. Experiența se întâmplă și este inevitabilă. Provocarea pentru dascăli și studenți este cum să înțeleagă și să proceseze experiența. În forma sa generală, metoda de predare prin experiență este inductivă – începe cu experiența „brută” care este procesată prin învățare intenționată și devine, astfel, cunoaștere activă, utilizabilă.
#2 Cum a apărut teoria?Este important de menționat că Dewey și-a dezvoltat „teoria învățării experiențiale” ca o critică a „educației tradiționale”. Potrivit acestuia, metodologia educațională tradițională a evoluat ca răspuns la nevoile și cerințele capitalismului industrial. Se bazează pe logica deductivă care leagă generalul cu particularul. Educația devine, astfel, un set de discipline pe care elevii trebuie să și le însușească.
#3 Tradițional // Experiențial Deși Dewey a recunoscut utilitatea și importanța educației tradiționale, el a susținut că este inerent nedemocratică, deoarece este structurat ierarhică, separă învățarea de experiența unor modalități subiective și obiective de cunoaștere. // Învățarea experiențială este concepută ca democratică, holistică și integrând pe deplin procesul de raționalizare a experienței. // În ultimii ani s-au depus eforturi considerabile pentru adaptarea învățării la nevoile elevilor și introducerea învățării centrată pe elev, rezultatele se vor vedea însă după mai multă practică la clasă.
Previous
Next
Prin urmare, un aspect esențial când implementăm activități specifice învățării prin experiență este acela de a oferi oportunitatea de procesare sau de reflecție asupra experienței educaționale. Dewey susținea că pentru a învăța cu adevărat ceva din experiența trăită trebuie să se creeze timp pentru procesare sau reflecție.
luați pauze de energizare / relaxare / nutriție. 🙂 acum una muzicală…
Procesarea / reflecția oferă contextul persoanei care învață să facă conexiuni directe între experiența educațională propusă și situații din viața de zi cu zi. Prin procesarea experienței de învățare ne recunoaștem emoțiile, abilității noastre, punctele tari și provocările noastre doar prin faptul că le identificăm și le numim în timpul procesării. Astfel, devenim mai conștienți de toate aceste elemente cheie și le putem accesa și implementa cu mai multă ușurință și în alte situații similare, atât în contexte formale de învățare, cât și în viața de zi cu zi.
Aducem în atenție în continuare un alt model care ne ajută să facem procesarea experiențelor educaționale de învățare – Ciclul învățării prin experiență al lui Kolb.
a contribuit la popularizarea ideii de învățare experiențială făcând referiri la lucrările lui John Dewey, Kurt Lewin și Jean Piaget. Lucrările sale referitoare la învățarea experiențială au contribuit în foarte mare măsură la extinderea filosofiei educației experiențiale.
Folosiți în clasă posterul pentru a le reaminti și elevilor care sunt elementele importante în procesarea unei experiențe de învățare.
În următoarea prezentare explorăm mai în detaliu cum poate fi aplicat acest model în practica la clasă pentru a facilita un context de învățare centrat pe experiența elevilor/elevelor.
Descarcați aici și aprofundați Ciclul învățării experiențiale Kolb
În acest video, puteți urmări câteva recomandări practice privind aplicarea la clasă a Ciclului învățării experiențiale.
După această lecție, vă invităm să reflectați la întrebarea:
Cum pot pregăti lecții cât mai experiențiale care să încurajeze învățarea centrată pe elevi/eleve și reflecția la clasă?