5.1b Explorare în web

Intro

Elevii noștri sunt exploratori și nativi digital, dar oare știu ei totul despre tehnologie? Dimpotrivă, și ei pornesc în această călătorie în care descoperă și învață alături de profesor cum să folosească tehnologia și internetul pentru învățare. Mai precis:

#1

cum să își formeze reprezentări corecte despre lumea în care trăiesc și vor munci

#2

cum să se orienteze în spațiu și timp

#3

cum să caute pe internet

#4

cum să se documenteze critic din surse credibile

În această primă lecție vă invităm să descoperiți și să vă antrenați cu primele aplicații online, care vor construi Portofoliul de bază cu resurse digitale. Pentru început, din acest portofoliu recomandăm să facă parte instrumente sau platforme online care să vă ajute în cadrul lecțiilor să oferiți elevilor reprezentări corecte, reale asupra lumii și care oferă deja un conținut educațional de calitate.

Parcurgeți pas cu pas materialele de mai jos și realizați fiecare activitate.

Un alt spațiu online de explorare pentru elevi este Youtube, unde puteți găsi de asemenea materiale video live, căutând Youtube Live. Iată câteva dintre aspectele învățate despre Youtube, din experiențele de la clasă.

#1
Să pornim prin a spune că YouTube este al doilea motor de căutare în România, după Google. Elevii caută și urmăresc informații despre ceea ce îi pasionează, uneori exclusiv pe Youtube. Acest aspect vine cu avantaje, dar și dezavantaje pentru că le poate limita universul de cunoaștere. Dar oare cum caută elevii pe Youtube? Ca o curiozitate, ei caută diferit de majoritatea adulților, caută prin întrebări, nu prin concepte sau noțiuni. ”Cum fac să repar o bicicletă?” ”Care este cel mai cool joc video?”
#2
Ajutați-i pe elevi să descopere conținut de calitate pe canalele de Youtube pe care le folosiți în activitatea de la școală, astfel vor începe să perceapă Youtube-ul ca o sursă de conținut care să îi ajute în învățare și pentru școală.
#3
Elevii sunt foarte receptivi atunci când profesorii lor se interesează și se documentează despre canalele de Youtube pe care ei le urmăresc și vloggerii momentului. Nu este nevoie să deveniți abonați sau fani ai acelor canale, dar veți înțelege ce pasiuni au elevii și cum îi puteți ghida spre învățare.
#4
Este important să înțelegem că sugestiile pe care le primim în contul nostru de Youtube au legătură cu ceea ce căutăm în mod frecvent.
#5
Câteva dintre canalele de Youtube descoperite alături de profesori care ne-au încântat sunt: Mate cu Cristina, Istorie cu Virgil, Booktube, Paxi, Youtube Live, Youtube Kids.
Previous
Next

COMUNITATE. Ce alte canale educaționale de pe YouTube folosiți? Contribuiți în Padlet-ul de mai jos, apăsând simbolul ”+” pentru a adăuga un mesaj.

Creat cu Padlet

Un alt mod de a le dezvolta elevilor reprezentări reale ale lumii sunt activitățile de orientare în spațiu și timp. Cum puteți folosi hărțile virtuale la clasă, veți afla în video-ul următor:

În următorul video veți descoperi trei instrumente interactive care îi vor captiva și motiva pe elevi să exploreze pământul, cerul și mediul subacvatic.

RESURSĂ Puteți porni crearea fișelor de observare și explorare de la modelele noastre pe care îl puteți accesa aici –  https://docs.google.com/document/d/18ORsGO7rt-9x-ZfC9OB3xkE2n1rTW2rf-La89LhbAkE/copy. Apăsați Make a copy, pentru a vă crea o copie a modelului, pe care îl veți putea edita ulterior.

Reținem!

este important să fim cu toții conștienți, profesori și elevi atunci când căutăm în online

căutați acele instrumente care îi ajută pe elevi să își formeze reprezentări reale asupra lumii

încurajați spiritul de explorator al elevilor în natură, în arhitectură, în univers, provocați-i să gândească critic și să descopere lumea mare din care fac parte

Scroll to Top