7.2 Resurse online pentru STEAM și predarea informaticii

Ce este
?

Acronimul STEAM vine de la Science Technology Engineering Arts Mathemathics (Științe, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică). Acest acronim este folosit pentru a defini contexte de învățare în care elevii gândesc critic și inovează folosind cunoștințe de inginerie sau tehnologie pentru a rezolva creativ probleme din lumea reală. 

Resurse Predau Viitor în limba română

câteva din resursele noastre pe care le puteți descărca din secțiunea Materiale Didactice. Acestea pot fi folosite la clasă pentru activități STEAM sau pentru a începe discuții legate de meseriile care necesită abilități dezvoltate prin astfel de activități, cum ar fi meseriile din domeniul jocurilor video (gaming).

CS Unplugged

CS Unplugged este o carte unică de exerciții de gândire computațională fără computer, creată de o echipă grozavă de profesori din Noua Zeelandă. Este recomandată de autori pentru introducerea în gândirea computațională a elevilor de clase primare și gimnaziu, însă activitățile mai complexe de la finalul cărții pot fi utilizate cu succes și în primele clase de liceu. 


Mai multe detalii

Editor 1.0

 Editor 1.0 este un joc interactiv offline în care elevii vor reuși să cunoască lansarea eficientă a comenzilor pentru editarea / tehnoredactarea de documente prin aplicații specializate și să își dezvolte gândirea logică, capacitatea de generalizare și problematizare.


Mai multe detalii

Dicționar de cariere în industria dezvoltatorilor de jocuri din România

Primul material de orientare în cariere din gaming din România, creat cu și despre industria dezvoltatorilor de jocuri, pentru profesori, diriginți, părinți, elevi și studenți.


Mai multe detalii

Ghid despre organizarea de evenimente online de programare și tehnologie pentru copii și tineri

Prin acest ghid, încurajăm profesorii să înceapă sau să susțină interacțiunea, pentru a crea și a implementa evenimente de programare și tehnologie online cu impact, sustenabile și distractive pentru elevi.


Mai multe detalii

Limbaje de programare recomandate pentru lucru la clasă

Blockly


blockly.games

Scratch Jr.


scratchjr.org

Scratch


scratch.mit.edu

Python


python.org

Ruby


ruby-lang.org

Java


java.com

Java Script


javascript.com

Scratch și Python pot fi folosite pentru a programa dispozitive didactice precum Raspberry Pi și micro:bit

Resurse Raspberry Pi în limba română

Fundația Raspberry Pi este o organizație caritabilă din Marea Britanie. Pe platforma acestora găsiți o serie de ghiduri, pas cu pas, pe care elevii le pot parcurge singuri pentru a-și dezvolta cunoștințele Scratch, HMTL, / CSS, Python, Unity, App Inventor și nu numai.


Descoperă resursele AICI

Ce este un Raspberry Pi?

imagine preluată din tutorialul “Setting up your Raspberry Pi” 

  • un calculator de mărimea unei cărți de credit
  • care funcționează cu Linux (un sistem de operare gratuit)
  • și care a fost gândit pentru a învăța copii și tineri să programeze


Descoperă cum puteți folosi un Raspberry Pi la clasă, pas cu pas, AICI

Resurse micro:bit în limba engleză

Vă invităm să descoperiți platforma Micro:bit Educational Foundation, locul unde veți găți o serie de resurse despre cum să folosiți micro:bit la clasă pentru proiecte interdisciplinare.


Descoperă resursele AICI

Ce este un micro:bit?

imagine preluată din tutorialul “Getting Started with the micro:bit” 

  • un calculator de buzunar prin care elevii pot descoperi modul în care software-ul și hardware-ul funcționează împreună
  • are un afișaj cu lumină LED, butoane, senzori și multe funcții de intrare / ieșire cu care puteți programa și interacționa fizic
  • cel mai recent micro: bit adaugă capabilități de sunet și redare


Descoperă cum puteți folosi un micro:bit la clasă, pas cu pas, AICI

Alte resurse STEAM


NASA STEM Engagement


SciGirls


Stellarium


STEAM Innovation Lab


Jet Propulsion Laboratory


Hour of Code

Creat cu Padlet