8.3 Resurse online pentru STEAM și predarea informaticii Copy

Ce este STEAM ?

Acronimul STEAM vine de la Science Technology Engineering Arts Mathemathics (Științe, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică). Acest acronim este folosit pentru a defini contexte de învățare în care elevii gândesc critic și inovează folosind cunoștințe de inginerie sau tehnologie pentru a rezolva creativ probleme din lumea reală. 

Resurse Predau Viitor în limba română

câteva din resursele noastre pe care le puteți descărca din secțiunea Materiale Didactice. Acestea pot fi folosite la clasă pentru activități STEAM sau pentru a începe discuții legate de meseriile care necesită abilități dezvoltate prin astfel de activități, cum ar fi meseriile din domeniul jocurilor video (gaming).

CS Unplugged

CS Unplugged este o carte unică de exerciții de gândire computațională fără computer, creată de o echipă grozavă de profesori din Noua Zeelandă. Este recomandată de autori pentru introducerea în gândirea computațională a elevilor de clase primare și gimnaziu, însă activitățile mai complexe de la finalul cărții pot fi utilizate cu succes și în primele clase de liceu. 

Editor 1.0

 Editor 1.0 este un joc interactiv offline în care elevii vor reuși să cunoască lansarea eficientă a comenzilor pentru editarea / tehnoredactarea de documente prin aplicații specializate și să își dezvolte gândirea logică, capacitatea de generalizare și problematizare.

Dicționar de cariere în industria dezvoltatorilor de jocuri din România

Primul material de orientare în cariere din gaming din România, creat cu și despre industria dezvoltatorilor de jocuri, pentru profesori, diriginți, părinți, elevi și studenți.

Ghid despre organizarea de evenimente online de programare și tehnologie pentru copii și tineri

Prin acest ghid, încurajăm profesorii să înceapă sau să susțină interacțiunea, pentru a crea și a implementa evenimente de programare și tehnologie online cu impact, sustenabile și distractive pentru elevi.

Limbaje de programare recomandate pentru lucru la clasă

Java Script

Scratch și Python pot fi folosite pentru a programa dispozitive didactice precum Raspberry Pi și micro:bit

Resurse Raspberry Pi în limba română

Fundația Raspberry Pi este o organizație caritabilă din Marea Britanie. Pe platforma acestora găsiți o serie de ghiduri, pas cu pas, pe care elevii le pot parcurge singuri pentru a-și dezvolta cunoștințele Scratch, HMTL, / CSS, Python, Unity, App Inventor și nu numai.

Ce este un Raspberry Pi?

  • un calculator de mărimea unei cărți de credit
  • care funcționează cu Linux (un sistem de operare gratuit)
  • și care a fost gândit pentru a învăța copii și tineri să programeze

Resurse micro:bit în limba engleză

Vă invităm să descoperiți platforma Micro:bit Educational Foundation, locul unde veți găți o serie de resurse despre cum să folosiți micro:bit la clasă pentru proiecte interdisciplinare.

Ce este un micro:bit?

imagine preluată din tutorialul “Getting Started with the micro:bit” 

  • un calculator de buzunar prin care elevii pot descoperi modul în care software-ul și hardware-ul funcționează împreună
  • are un afișaj cu lumină LED, butoane, senzori și multe funcții de intrare / ieșire cu care puteți programa și interacționa fizic
  • cel mai recent micro: bit adaugă capabilități de sunet și redare

Alte resurse STEAM

  • Ce activități STEAM ați desfășurat până acum la clasă? Descrieți cel puțin o activitate și ce resurse ați folosit.
  • (sau:) Ce activități ați dori să desfășurați în viitorul apropiat și de ce?  Descrieți cel puțin o activitate și ce resurse ați folosi.

Creat cu Padlet
Scroll to Top