Proiectul la clasă vă oferă contextul să puneți în practică la clasă, împreună cu elevii și elevele cu care lucrați, noile cunoștințe și abilități dobândite în cadrul acestui Curs Intensiv de Educație Digitală. El este totodată și un moment emoționant de prezentare către elevii și elevele cu care lucrați a cunoștințelor și abilităților dezvoltate în această perioadă, precum și o oportunitate de colectare de feedback și reacții din partea lor.
Actualizarea planului de lecție presupune includerea într-un plan de lecție pe care îl aveți deja și urmează să îl implementați, a unor elemente din Portofoliul cu resurse digitale dobândit în acest curs urmărind Grila cu instrucțiuni de mai jos, precum și a unor elemente de pedagogie explorate în Modulele 3 și 4.
În vederea raportării, este important să faceți fotografii care să ilustreze interacțiunea elevilor cu tehnologia. De asemenea, în formularul de raportare este necesar să includeți minimum un link către un material video creat de dumneavoastră sau de elevi.
Descriere grilă
Descărcare grilă
Important!
Descriere grilă
Această grilă este creată ca un ghidaj în procesul de actualizare a planului de lecție. Grila conține referiri la etapele de lecție, elemente de conținut pe care să le considerați a le include, întrebări esențiale care să vă ghideze în dezvoltarea etapelor de lecție, referiri la Modulele // Lecțiile din curs pe care să le consultați/revizuiți pentru detalii. În plus, găsiți o coloană Bifat, care să vă ajute să marcați elementele de care ați ținut cont în actualizarea planului de lecție.
Descărcare grilă
Grila poate fi descărcată și folosită în vederea dezvoltării proiectului la clasă.
Important!
Completarea acestei grile nu reprezintă completarea proiectului la clasă. Actualizarea planului de lecție este prima etapă a proiectului la clasă, urmată de implementarea planului la clasă și raportare prin completarea chestionarului de la Lecția 9.3.
Pentru a vă asigura că aveți la îndemână informațiile, materialele pentru proiectul final, recomandăm:
Pentru evidențierea interacțiunii elevilor cu tehnologia în proiectul final, va fi nevoie să încărcați 3-5 fotografii din timpul activităților. Fie că activitatea se va desfășura complet online sau se va reveni la activitatea față în față sau mixtă, se aplică detaliile de mai jos:
Desigur, există și website-uri sau aplicații pe care le puteți folosi, recomandarea noastră este doar legată de redimensionare cu funcționalitățile disponibile pe majoritatea calculatoarelor. Dați click pe imaginile de mai jos, pentru a urmării pașii succesivi.
Un instrument foarte ușor de folosit pentru realizarea capturilor de ecran este Lightshot.
Pentru realizarea proiectului final este nevoie să realizați în cadrul activității minimum un material video. Fie că este un material creat de dumneavoastră, un tutorial video cu Loom, Zoom etc. sau un material creat în Edpuzzle, un video Quik, Stop Motion sau ChatterPix, fie că este creat de elevi, acesta poate ajunge la noi doar sub formă de link (minimum 1, maximum 3 linkuri). Aflați mai jos cum puteți încărca un material pe Youtube (dacă este nevoie).
Pentru încărcarea unui material video pe Youtube, aveți nevoie de un cont Gmail. Dintre aplicațiile prezentate în acest curs, cele care au propriul link pentru materialele video sunt Quik și Loom. Pentru toate celelalte aveți nevoie de o altă platformă pentru a le găzdui, Youtube în cazul acesta.
Învățarea de la egal la egal (EN: peer learning) este o practică educațională care funcționează nu doar la elevi, ci și la adulți, pentru a facilita atingerea obiectivelor de învățare din interacțiunea cu colegii.
Suntem o comunitate care se bazează pe și încurajează schimbul de experiențe și învățare între profesorii săi. De aceea, inclusiv pentru proiectul final, vă invităm să faceți schimb de idei, încurajări, resurse pentru a realiza minunate și relevante activități de învățare alături de elevii la care predați. Pe una dintre aceste activități o veți alege pentru proiectul final.
Vă propunem să vă găsiți în Padlet o echipă în care să faceți schimb de idei. În mod voluntar și în ritm propriu, vă încurajăm să luați legătura cu colegi din echipă și să discutați despre proiectul la clasă.
Padletul va avea mai multe coloane. Pe fiecare coloană vor fi 4-5 postări, fiecare persoană se va trece într-o postare (cu nume, prenume, adresă de email sau profil de Facebook la care poate fi contactat).
Dacă nu găsiți loc într-o echipă deja creată puteți crea o nouă coloană / echipă.
Mai multe idei despre integrarea tehnologiei în activități la clasă găsiți în webinariile Școala pe Net, proiectul din care facem parte și la care au contribuit și profesori din comunitățile Asociației Techsoup.