În această lecție veți explora platforme și aplicații care facilitează interacțiunea și învățarea între elevi și profesori, dar și între elevi (EN: peer learning).
Padlet este o aplicație colaborativă, care permite elevilor să co-creeze proiecte, materiale și sarcini de lucru pentru diverse discipline. Ați avut deja ocazia să o folosiți pe parcursul lecțiilor de până acum.
Flipgrid dezvoltă abilități de comunicare orală, gândire critică și exprimare a opiniilor, iar prin funcționalitățile sale încurajează interacțiunea și feedback-ul profesor-elev și elev-elev.
Cu Edpuzzle, Loom și Nearpod vă transformați lecțiile în materiale video educaționale, care sprijină învățarea elevilor atât online, cât și față-în-față.
Ați avut ocazia să îl testați ca participant / participantă până acum în cadrul anumitor lecții din curs și vă mulțumim pentru contribuții. 🙂 Iată mai jos cum puteți crea Padlet-uri.
Pentru a vedea cum am creat un proiect în Padlet urmăriți video-ul de mai jos.
Pentru a vedea cum am creat un proiect în Flipgrid, din perspectiva profesorului, dar și a elevului, urmăriți video-ul de mai jos.
Noi am creat un Flipgrid, la care vă invităm să contribuiți pentru a-l experimenta din perspectiva elevului. Subiect: Creați un video în care să ne spuneți în câteva cuvinte care este mesajul cu care v-ați întâmpinat elevii, față-în-față sau online, în prima zi de școală a noului an școlar. Vă invităm să nu vă luați foarte în serios! Prima dublă e cea mai bună! 🙂 Vedeți exemplul nostru. 🙂
Urmați pașii detaliați:
luați pauze de energizare / relaxare / nutriție / mișcare 🙂 acum una muzicală – ascultați 5 minute din colecția de mai jos.
În acest video veți descoperi cum puteți utiliza platforma Edpuzzle la clasă.
Desigur, este nerezonabil să presupunem că elevii ar trebui să învețe doar prin mijloace video, modul în care elevii învață este influențat de numeroși alți factori. Totuși, dacă înclinăm balanța către mijloace și metode care le sunt mai la îndemână elevilor (material video printre altele), cresc șansele ca motivația lor pentru învățare să rămână sus.
Cum se folosește platforma și cum poate fi dusă la clasă, vedeți în materialul video de mai jos:
Oferiți acces elevilor la conținut educațional eficient, care implică elevul în învățare activă și adecvat la capacitatea cognitivă a creierului
Cum spuneam, am păstrat pentru final alte resurse interactive foarte apreciate de profesorii din comunitățile cu care lucrăm. Vă încurajăm să le explorați și să le exersați cu încredere:
Book Creator sau StoryJumper – aplicații folosite pentru crearea unor cărți sau albume digitale. StoryJumper permite chiar conectarea cu Google Classroom, astfel încât mai mulți elevi să poată colabora la aceeași carte.
Miro, platformă pentru colaborare și comunicare în proiecte de echipă. Recomandată pentru elevi mai mari.
Wordwall, cu care puteți crea propriile jocuri sau accesa unele create de alți colegi în Wordwall și Liveworksheets, cu care puteți crea fișe de lucru interactive.
Crearea de hărți mentale online în web cu Mindmaps (fără cont) sau Mindmeister (cu cont gratuit pentru până la 3 hărți) sau aplicația Post-it pe telefon, descărcare gratuită din magazinul de aplicații.
PhET este o platformă a Universității din Colorado (SUA) unde găsiți simulări interactive pentru lecții din ariile curriculare pentru științele exacte: fizică, biologie, chimie etc. Platforma este parțial tradusă în limba română.