Construind pe informațiile deja parcurse în Modulul 4 – Lecția 4.2 Modele de învățare în online, despre avantajele și provocările fiecărui model de învățare sincron sau asincron în această lecție veți descoperi:
Aflați înainte de la conducerea școlii dacă există o platformă cu licență utilizată la nivel de școală, altfel, puteți opta pentru una dintre cele de mai jos. Parcurgeți toate materialele, apoi explorați și alegeți o resursă cu care să începeți, cea care se potrivește cel mai bine elevilor și nevoilor lor.
Google Classroom face parte din suita de aplicații G Suite for Education creată de Google împreună cu profesori, pentru a le permite acestora să faciliteze, în online, predarea, interacțiunea și colaborarea cu elevii atât în timpul orelor, cât și în afara lor.
Practic, Google Classroom vă ajută să creați clase virtuale pentru elevii cu care lucrați. Imaginați-vă o clasă, cu elementele ei nelipsite: elevi, profesori, sarcini de lucru, proiecte, feedback din partea profesorilor (și a elevilor) și modalități de evaluare, dar în online.
Este accesibilă atât de pe desktop, cât și de pe telefon și, din experiența noastră, este folosită pentru toate nivelurile de învățământ.
Pentru a vă pregăti pentru organizarea unei clase virtuale Google Classroom aveți nevoie de o adresă de email care poate fi oricare dintre variantele:
1. O adresă personală de Gmail, de forma nume@gmail.com.
2. Adresa personală cu domeniul școlii, de forma nume@domeniulscolii.ro (De exemplu, dacă predați la Școala Gimnazială Ilfov și adresa de website înregistrată a școlii este www.scoalailfov.ro, veți avea adresa de email nume@scoalailfov.ro. Mai multe detalii despre cum poate școala în care predați obține licența gratuită Google for Education găsiți pe www.clasaviitorului.ro.
Accesați clasa Intensiv de educație digitală – intrați pe classroom.google.com și introduceți codul clasei kekj7ay.
Această activitate este opțională, pentru parcurgere este nevoie de o adresă Gmail.
Class Dojo este o platformă gratuită, disponibilă pentru desktop sau mobil, foarte cunoscută şi utilizată în rândul profesorilor. Deși vizează în special clasele din ciclul primar, merită încercată și la gimnaziu.
Creaţi o clasă, fiecare elev primește un personaj tare simpatic. Chiar și elevii mai mari vor fi captivați de echipa de monștri, în rol de avatar.
Părinții pot fi opțional invitați în platformă, pentru a le oferi acces la activități și a-i avea aproape și informați despre progresul elevilor.
Creaţi portofolii pentru fiecare elev, încărcând fotografii cu texte, cu lucrări de la activități artistice, proiecte de la științe, etc.
Folosiţi instrumente interactive de management al clasei, precum: întrebarea zilei, împărţire aleatorie în echipe, acordare de puncte puncte şi feedback pentru activităţi, faceţi prezenţa, proiectați un “zgomometru”.
Găsiți materiale de printat gratuite cu care vă puteți transforma clasa față-în-față într-o Clasă Dojo.
Accesați resurse gratuite şi activităţi de 5 minute cu întrebări de ghidare pentru dezvoltarea şi antrenarea abilităţilor socio-emoţionale (EN: Social-Emotional Learning – SEL): Growth mindset, Empatia, Perseverenţa, Recunoştinţa, Marile Provocări sunt doar câteva dintre temele pe care le puteți accesa AICI.
Pentru a afla cum puteți folosi Class Dojo, urmăriți materialele video de mai jos:
Pentru limba română selectați din dreapta jos rotița Setări – Subtitrări – Traducere automată – Română.
luați pauze de energizare / relaxare / nutriție / mișcare 🙂 acum e timpul pentru o gustare delicioasă, cu fructe sau legume pe care le găsiți prin casă să vă dea energie…se acceptă și ciocolată 🙂
Dacă resursele elevilor, ale școlii sau personale nu pot susține utilizarea unei clase virtuale aveți câteva alternative.
Sunt documente colaborative în care profesorul oferă instrucțiunile pentru activitatea de start, iar elevii continuă explorarea conținutului în funcție de preferințe. Elevii au mai multe opțiuni dintre care să aleagă, unele dintre acestea conțin și linkuri.
Aceste tipuri de activități dezvoltă autonomia elevilor și îi responsabilizează cu privire la învățare. Astfel, elevii simt, și pe bună dreptate ,că vocea le este ascultată și pot alege cum să exerseze conținutul.
Căutați formate / tematici care se pliază pe interesele elevilor care să îi atragă și să le capteze atenția. De exemplu, puteți folosi elemente dintr-un joc / dintr-un film la modă printre elevi, ca ”pretext” pentru a construi în jurul lui, conținuturi și competențe din programă (și nu numai).
Puteți porni de aici crearea acestor documente cu Activități la Alegere. Apăsați Make a copy, pentru a vă crea o copie a modelului, pe care îl veți putea edita ulterior.
Un hyperdoc este un Document Google interactiv, care își propune să înlocuiască oferirea de instrucțiuni elevilor prin fișe de lucru sau mijloace verbale. Poate vă gândiți, așa cum am făcut-o și noi că un HyperDoc este un document cu multe linkuri, drăguț aranjate. Ei bine, cei de la HyperDoc ne spun să ne gândim la un ”plan de lecție” în mâna elevilor noștri, care folosește la maximum potențialul tehnologiei de a sprijini învățarea.
Puteți numi HyperDoc un material care:
Puteți urma seria de microcursuri disponibile pe site-ul HyperDocs, accesând linkul de AICI.
Ce alte platforme educaționale asincron folosiți sau intenționați să folosiți? Adăugați răspunsurile dumneavoastră sub coloanele corespunzătoare. Contribuiți în padletul de mai jos, apăsând pe ”+/plus” sub titlul coloanei în care doriți să scrieți.
dați click pe linkurile de mai jos pentru a accesa resursele